Ziua Marinei Române sărbătorită de Sindicatul Liber al Navigatorilor

de Andreea Mihăescu

 

dstoenciu-3990Membrii Sindicatul Liber al Navigatorilor (SLN), au sarbatorit Ziua Marinei și a oamenilor mării, participând în prima parte a zilei la activitățiile de pe faleza Comandamentului Flotei, iar după-amiază, au organizat la Seamen’s Club tradiţionala reuniune de suflet cu ziariştii din presa maritimă.

În cadrul întîlnirii, Adrian Mihălcioiu, reprezentantul  filialei din România a Federației Internaționale  a Transportatorilor (ITF România), a prezentat o statistică actuală a situaţiei navigatorilor români.

“ Este o zi deosebită, este ziua în care sunt sărbătoriți și omagiați toți slujitorii mării. Mi-am amiti astăzi momentele în care ridicam și eu Geacul și Marele Pavoaz la navele comerciale pe care am navigat. În ciuda faptului ca nu mai avem flotă comercială, este bine totuşi  că reușim să le mai vedem arborate, defilând prin fața noastă, la navele de salvare, corvetele și fregatele ce au mai rămas în flota militară.”, a afirmat Mihălcioiu.

Potrivit liderului sindical, în momentul de față situația navigatorilor nu se află pe cea mai înaltă culme, fiind chiar problematică în ceea ce privește locurile de muncă, raportat la absolvenții instituțiilor de profil.  Nici situația cadeților nu este mai bună, numărul  locurilor pentru cei care ar trebui instruiți în meseria de navigator fiind foarte reduse.  Există și situații în care cei ce au semnat contracte de muncă nu și-au primit salariul de două luni, cum este cazul pe o navă din Grecia și pe nava Olimpus, din Egipt. În momentul de față este cercetat cazul marinarului dispărut în S.U.A.

În ceea ce privește siguranța navigatorilor la bord, reprezentantul ITF România a declarat că România nu a ratificat încă Convenția Maritimă a Muncii 2006 (MLC 2006), termenul limită fiind 20 august. “ România nu a semnat Convenția MLC 2006, eu nu cred ca va fi ratificată nici până la 20 august 2013, deci mai pierdem un an. Convenția reglementează condițiile de viață. În prima parte sunt stabilite regulile de muncă din țara respectivă, care trebuie să fie în conformitate cu legislația international iar în a doua parte se stabilește întocmirea programului orar de muncă la bordul navei, după cum necesităţile armatorului.” , a conchis  Adrian Mihălcioiu.

Foto: Daniel Stoenciu

Lasă un răspuns

Adresa ta de email nu va fi publicată. Câmpurile obligatorii sunt marcate cu *

Acest sit folosește Akismet pentru a reduce spamul. Află cum sunt procesate datele comentariilor tale.