Vine o zi…
Un nume, o carieră, o viaţă. Aşa ar începe povestea unui om adevărat: ION CUSTURĂ, ofiţer de marină, militar de-o viaţă. Jean, pentru apropiaţi, este eroul acestei succinte relatări, care va duce, în următoarele zile, pentru cea din urmă oară, mâna la caschetă, dând un ultim salut adresat armatei, marinei militare, despărţindu-se de locurile, colegii şi munca sa de zeci de ani.
Trecerea domnului comandor Ion Custură în rezervă, dureroasa pensionare, constituie finalul unei misiuni împlinite. Cu bune şi rele, cu bucurii şi necazuri, cu eforturi, realizări şi satisfacţii, date chiar de sintagma la care a fost sortit: satisfacerea unui îndelungat stagiului militar. Nu mai reiterăm formule gen “apărarea patriei la fruntariile pe apă”, nici obţinerea calificativelor de “Foarte bine !” etc. Doar, simplu şi concis: AVEM ONOAREA!, domnule comandor Ion Custură, de a vă mulţumi pentru tot. Şi fie ca urările de pensie îndelungată, sănătate maximă şi ani liniştiţi, în care să vă bucuraţi de tot ce-aţi înfăptuit, să se adeverească peste vreme şi vremuri !
Dragi cititori, am dorit a vă face cunoscută în prezenta publicaţie această încheiere a misiunii comandorului Ion Custură, pentru că – prin funcţiile ocupate – domnia sa a avut nenumărate activităţi comune cu Clubul Nautic Român, l-a sprijinit necondiţionat şi a acţionat cu responsabilă şi pasionată aplecare şi implicare pentru buna desfăşurare a manifestărilor marinăreşti specifice: întreceri, concursuri, regate etc. Astfel, acum, noi colegii săi de doar puţină vreme, putem să apreciem public gestul galant al Forţelor Navale Române, care ne-au oferit posibilitatea transferării înainte de termen a prietenului dr. Jean Custură, de la nivelul OF-5 direct la OF-8, (conform funcţiei de director al Academiei de Vele) evident la exceptional căci omul dă valoarea şi aşa-i în civilie, dar şi în armată, trecerea în rezervă marchează întotdeauna un nou început. Şi dacă mai punem la socoteală şi elementul nostalgic, de loc de neglijat, şi anume că în urmă cu mai bine de 105 ani, Clubul Nautic Român a fost înfiinţat la Constanţa de către un grup de ofiţeri ai Marinei Regale, la sugestia Reginei Elisabeta a României, putem spune că Jean Custură se întoarce chiar la cele mai frumoase şi profunde tradiţii regaliste ale ale uniformei pe care a onorat-o timp de 35 de ani.
PE ACEASTĂ CALE, ÎI MULŢUMIM CĂLDUROS ! pentru tot ce a realizat în etapa profesională anterioară şi îl informăm cu respect că-i transmitem pe această cale ordinul de încorporare convocându-l la Baza Nautică, pentru aplicaţii şi exerciţii navale … pe viu !
Aşadar, stimate comandor, vă dorim, după 31 martie 2014, să vă lovească un front atmosferic cu “Vânt prielnic !” şi evident “Bun cart înainte !”, către noul orizont, pe corabia vieţii. Zile senine, de soare pline şi numai bine ! Să navigaţi liber pe valurile anilor care vor urma cu aceeaşi demnitate, onoare, dăruire şi prietenoasă atitudine, aceasta este urarea, cât o veritabilă declaraţie, ce v-o transmitem noi, cei care vă aşteaptă să treceţi în activitate, (nu în rezervă): membrii Clubului Nautic Român.
Căci vorba noastră :
AMAT VICTORIA CURAM !
A consemnat, cu preţuire şi prietenie,
GAGNIUC ANANIE
Amiral al Flotei Umorului
sub pavilionul CNR
************************************************************************************************************
Comandorul dr. Ion Custură s-a născut la data de 21 septembrie 1957 în localitatea Căzăneşti, judeţul Ialomiţa.
A absolvit Institutul de Marină în 1980 ca şef al promoţiei, fiind numit ofiţer cu navigaţia la bordul Dragorului de Bază 13 din Divizionul 146 Dragoare de Bază, apoi, în cadrul aceluiaşi Divizion a fost promovat ca ofiţer secund.
După absolvirea Academiei Militare, în anul 1988, ca şef de promoţie la Secţia Marină a Facultăţii de Comandă şi Stat Major, a fost numit comandant al Dragorului Maritim 29 din Divizionul 176 Dragoare Maritime, funcţie pe care a îndeplinit-o până la promovarea, în 1993, ca şef de stat major al aceluiaşi Divizion. În anul 1995 a fost numit comandant secund al Distrugătorului (în prezent fregată) „Mărăşeşti”. Începând cu anul 2001 a ocupat funcţia de şef de birou planificare şi şef al Operaţiilor la Comandamentul Flotei, iar începând cu 2003 a fost şef al Operaţiilor şi şef de Stat Major la Comandamentul Operaţional Naval.
În perioada noiembrie 2004-noiembrie 2007 a ocupat funcţia de ajutor al şefului Operaţiilor din cadrul Comandamentului Aliat Întrunit NATO din Napoli (Italia), fiind ulterior numit locţiitor al şefului Instrucţiei şi Doctrinei în Statul Major al Forţelor Navale.
Pentru evoluţia în carieră, a urmat cursurile Academiei Militare (actuala Universitate Naţională de Apărare) în perioada 1986-1988 şi cursul de comandanţi de mari unităţi de marină în cadrul aceleiaşi instituţii în anul 2000.
În anul 1999 a urmat cursurile Centrului European pentru Studii de Securitate G.C. Marshall, iar în 2004 a absolvit Colegiul Naţional de Apărare. S-a înscris la studii de doctorat în anul 2001, iar începând din anul 2006 este doctor în ştiinţe militare. Începând cu data de 7 iulie 2010, a fost numit locţiitor al Comandantului Flotei.
Vorbeşte fluent limbile engleză şi italiană şi are cunoştinţe de limbă germană şi rusă.
Este căsătorit cu Doina Custură, de profesie învăţătoare şi are un fiu, Ion Alexandru, absolvent al Academiei de Studii Economice.
Dragii mei,
Vă mulțumesc mult pentru frumoasele cuvinte din articol.
Recunosc faptul că mă simt flatat de acest „laudatio” și că dragostea mea pentru navigația cu vele și pentru cei ce o practică precum şi invitația de a continua „să navig” alături de prietenii din CNR, după o carieră de 34 de ani în Marina Militară (fără a adăuga cei 4 ani de Institut de Marină), chiar mă măgulesc.
Nu m-am gândit să „ancorez într-un port foarte liniștit” după trecerea în rezervă, dar mai întâi de toate mi-aș dori să mă aplec puțin asupra opțiunilor pentru activitatea de viitor, astfel încât să realizez acel echilibru optim necesar între viața de familie și proiectele pentru activitatea „post carieră” şi apoi să iau o decizie asupra implicării în unul sau mai multe proiecte. Oricare ar fi decizia finală, voi „ține cât mai aproape” de prietenii din CNR şi îi voi sprijini așa cum am făcut-o de fiecare dată.
Cu stimă deosebită,
Al dvs.,
Ion C.
Good luck, Captain!
Domnul JEAN să-ţi fie de bine pe termen cît mai lung si după cum vezi,”cînd ţi-au căzut motoarele treci pe vele că e sănătos şi romantic”!!!!
BLIDEA.
Multa sanatate sa va dea Dumnezeu domnule comandant .Va saluta Marian Racaru / electricianul de pe DM 29 perioada 1988-1990
Iti doresc, din toata inima, pensie lunga si plina de lumina, caldura si seninatate. Ai facut o treaba buna.
SA TRAITI!
Domnul Nelu multa sanatate de la Durere electricianul de pe DB 13.
Pensie lunga si multa sanatate.