Regata Regina Maria Lufthansa 2014
Prof Octavian Ţacu●
Devenită tradiţională, Regata Regina Maria, combinată anul acesta cu Lufthansa (în calitate de sponsor, nu de transportator aerian) s-a desfăşurat conform calendarului competiţional al entităţilor organizatoare între 27 şi 29 iunie. Entităţile organizatoare ale acestei regate au fost: Yacht Club Regal Român, Black Sea Sailing Association, Life Harbour Limanu şi FRY.
O notă bună pentru Marina Limanu, aceeaşi gazdă bine organizată până la cele mai mici amănunte şi primitoare că întotdeauna.
Să o luăm cu începutul. În portul Tomis au fost prezente la startul primei curse Constanţa –Mangalia (24mile marine, 11 yachturi la Clasa Racer şi 15 bărci la Clasa Cruiser, conform certificatelor de clasificare ORC, nicidecum 30 – 35 cum anunţau diferite communicate de presă premergătoare competiţiei.
Instrucţiunile de cursa şi organizarea, aparent în regulă. Cristian Tabacu în fruntea Comitetului de Cursă, cu o echipa de “adjuncţi” rarefiată, Willi Gohl – din Germania, ca judecător internaţional, cu mare experienţă în regate pe diferite meridiane ale planetei.
Startul în regata 1, Constanţa –Mangalia, conform instrucţiunilor de cursă, cu semnal pregătitor la ora 10:55, nu era vestitor de mari strategii de cursa. Vânt din NE de 1 la 2 Bft, vânt purtător, fără schimbări de direcţie semnificative.Toate bărcile au scos spinnakerele şi navigaţie liniştită spre linia de sosire. Linia de sosire a fost comunicată ca poziţie prin coordonate geografice exacte, undeva în largul Portului Mangalia. Bărcile din Clasa Racer, mai rapide, au format un grup în faţă celor din Clasa Cruiser, cu cap compas spre poziţia sosiri.
Datorită unor inexactităţi în aşezarea liniei de sosire faţă de poziţionarea din instrucţiunile de cursă, la sediul comitetului de cursa, din Marina Limanu, câţiva skipperi de la Clasa Racer au depus cereri de compensare care ar fi generat audieri şi discuţii interminabile. Aici a intrat în joc autoritatea Judecătorului Internaţional, Willi Gohl. Neputând fi acuzat de parti-pris decizia lui a fost acceptată: regata 1 – cursa offshore – a fost declarată “race abandoned” pentru toate bărcile din Clasa Racer. Deziluzie mare, atâţia oameni au pierdut vremea, o zi întreagă. Cristian Tabacu a cerut scuze oficial, el fiind şeful Comitetului de Cursă. Faptul în sine rămâne însă consemnat ca atare. Duminică, 29 iunie erau prevăzute şi s-au ţinut două regate în rada Portului Mangalia, cu vânt slab 1-2 Bft.Traseul marcat pe două balize, împreună cu rezultatele cursei offshore Constanţa – Mangalia au dat clasamentul final al competiţiei. Câştigătorii celor două clase au primit premii, următorii, diplome.
Primii trei clasaţi au fost:
Clasa Racer 1 – Farfalina skipper Mirko Noli barcă Farr 30 (un racer de “rasă”)
2 – Cloud “ Adrian Poparad “ X 35
3 – Incognito “ Bogdan Grădinaru “ First 40,7(Beneteau)
Simina la egalitate de puncte cu Incognito, 145 p. (Elan 410)
Clasa Cruiser 1 – Bonvi skipper Stelian Lupaşcu (Show 34)
2 – Tortuga “ Laurenţiu Balcan (Beneteau First 210 Spirit)
3 – Getika “ Adrian Teodorescu (Beneteau First 24 QR)
Regatta Regina Maria Lufthansa contează ca a doua etapă în clasamentul Cupei Samsung România 2014.
salut, Octav
Cred ca in articol sunt niste probleme legate de regulamentul de batcute si lumea ar terebui sa le inteleaga
1 Inexactitatile s-au datorat comitetului de cursa
2 Acei cativa skiperi nu aveau cum sa ceara compensare arata timp cat ei nu AU SOSIT, adica nu au trecut prin poarta Vezi Ysaf Anexa A
3 La cursele offsore, daca linia se sosire nu este MATRERIALIZATA prin balize si coordonate STARTUL NU POATE FI DAT.
In final, stimate Octav poate ai o copie a :
formularelor de protest
componenta juriului
rezolutia juriului
Prin aceste documente ma poti ajuta pe mine personal in a promova examenul de ofiter de cursa
Cu stima
Dan Iordache