ITF trage pe dreapta navele comerciale substandard din Marea Neagră

de Andreea Mihăescu

012Federaţia Internaţională a Transportatorilor (ITF), cea mai mare organizaţie sindicală la nivel mondial, lansează în perioada 13-17 mai Săptămâna de Acţiune în Marea Neagră (Black Sea Week of Action) acţiune de inspectare la bordul navelor derulată simultan în toate porturile din bazinul Mării Negre.

Într-o conferinţă de presă susţinută la sediul Seeman’s Club, din Constanţa, de liderii Sindicatului Liber al Navigatorilor, Adrian Mihălcioiu, reprezentantul zonal al ITF, a declaratcă acţiunea constă în inspectarea timp de trei zile a tuturor navelor comerciale mai mari de 500 de tone, iar în zilele de joi și vineri vor fi întocmite rapoartele de bord, ce vor fi trimise la sediul central din Londra. “În porturile maritime româneşti acționăm cu trei echipe de control, formate din minim patru persoane autorizate, din cadrul Autorităţii Navale Române (ANR), Căpităniei, SLN și sindicatelor docherilor” – a declarat Mihălcioiu.

Această campanie  a demarat în 2012, în toate țările cu porturi la Marea Neagră (Turcia, Georgia, Bulgaria, Ucraina, Rusia, România, dar și în Israel) și are ca scop îndeplinirea condițiilor optime de navigare și trai la bordul vaselor.

Conform unui comunicat de presă transmis de Filiala ITF SUA, “ În Marea Neagră, navigă  80 de vase comerciale cu o vechime de peste 30 de ani și peste 220 de ambarcațiuni vechi de 20 de ani ceea ce crează o situaţie extrem de periculoasă. Totodată,  în Marea Neagră sunt cei mai puțini bani alocați transporturilor navale, un număr mare de navigator neplătiți, echipaje abandonate, dar și vase abandonate și vândute ”, a subliniat Adrian Mihalcioiu, inspector ITF.

Aceste controale se derulează în baza convenției internaţionale semnată în anul 2012, ce prevede identificarea vasului și a pavilionului sub care navigă, tipul de marfă transportată, datele de port (ruta vaporului), proprietarul mărfii, problemele ce vizează echipajul, salariile navigatorilor (timonier, ofițer), copii după certificatul de registru, ştatele de plată de la bord, orele de lucru și repaus, mâncarea, condițiile de cazare, facilitățile de recreere, vârsta și documentele navigatorilor,  accidente/ decese la bord, asigurări de viață și sănătate, naționalitatea și numărul muncitorilor de pe vas.

În baza situaţiei constante la bordul navelor, se pot transmite avertismente, în cazul unor probleme minore ce pot fi soluționate, sau se poate ajunge până la confiscarea ambarcațiunii, în cazul în care se constată neîndeplinirea condiţiilor de siguranță în navigaţie.

La finalul săptămânii de inspecţii se vor acorda certificate de conformitate, în care este consemnat faptul că vasul este în stare tehnică bună și poate naviga liber. Fără aceste certificate ce vor fi obligatorii în începând cu data de 20 august 2013, exploatare navelor în regim comercial va fi imposibilă în porturile din Marea Neagră.

copertarevistacopy-1368199937La finalul conferinţei de presă, Adrian Mihălcioiu a prezentat şi un eveniment publicistic mult aşteptat, marca ITF – prima apariţie a Buletuinului Mării Negre (Black Sea Buletin),revistă periodică editat în patru limbi de circulație în bazinul Mării Negre, turcă, rusă, arabă și engleză, în care sunt consemnate evenimente importatnte ce au loc în această zonă, povești și povețe ale navigatorilor, și noutăți legislative din lumea transportatorilor. Acest buletin informativ este distribuit echipajelor de pe nave, urmând ca în anii următori să apară şi în format electronic.

 

Lasă un răspuns

Adresa ta de email nu va fi publicată. Câmpurile obligatorii sunt marcate cu *

Acest site folosește Akismet pentru a reduce spamul. Află cum sunt procesate datele comentariilor tale.