Dorel Nacou: Început de an competiţional magistral în Gran Premio D’Italia 2019

Ing. Narcis GAIDARGIU

 

Interviul din dimineața startului în cursă

Sosise la Genova aproape dimineață, pe la ora patru, cu șase ore înainte de plecarea în cursă. L-am regăsit pe Dorel Nacou când tocmai ce-şi schimbase cârmele ambarcațiunii. La salutul meu conjunctural-românesc: “Ce faci Dorel, cum te-ai odihnit?”, mi-a răspuns plin de optimism debordant, cu o remarcabilă prospețime și drumul scurt al cuvintelor sale, până la țintă. „Nu am venit să dorm!”

 

 

Întrebările fireşti, au izbucnit în cascadă: De ce Gran Premio D’Italia? Se pregătește pentru MiniTransat 2019? O parte din ultima întrebare reprezenta și o speranţă personală, la care așteptam un răspuns pozitiv.

Răspunsul venit prompt mi-a năruit speranțele. „Nu, în acest an nu, dar mă pregătesc pentru 2021, când sper să-mi construiesc o barcă nouă. Pentru asta trebuie să cumpăr planurile proiectului, catarg, velatură, electronică, pentru care trebuie să-mi calculez foarte bine bugetul pentru un an. Șantierul unde lucrez, sponsorul X-Blue mă ajută cu procurarea materialelor la prețuri corecte, mâna de lucru, utilaje și scule, dar caut un contract de sponsorizare sau parteneriat pentru acest proiect. Urmează să iau în 2021 un an de concediu în care să merg în Bretania, să mă antrenez la Atlantic, unde sunt cei mai buni dintre antrenori și colegi”.

Deodată, a schimbat subiectul: „Ce facem cu Raliul Mării Negre? Trebuie neapărat spartă gheața. Dacă posesorii de ambarcațiuni din zonă nu vor sau nu pot, se declară nepregătiţi tehnic sau li se pare prea periculos, atunci trebuie să facem ceva măcar pentru generațiile viitoare de veliști, pentru care să fim un exemplu. Știu că sunt câțiva români care și-au cumpărat ambarcațiuni Clasa Mini 6.5 și de 11 metri lungime pentru Cursele din Figaro 2, hai să vorbim cu ei pentru Raliul Mării Negre, poate vor să participe. Trebuie să creem așa un eveniment important acolo, la Constanța și pe Marea Neagră, să-i determinăm să depăşească bariera autoimpusă a navigaţiei costiere şi să abordeze cu curaj şi determinare adevărata provocare a traversadelor şi navigaţia în largul mărilor. Numai așa putem să atragem sponsori și să facem parteneriate. Dacă nu este nimeni interesat, vin la vară și fac singur Raliul Mării Negre.”

 

Gran Premio D’Italia 2019

Regata Gran Premio D’Italia – Cupa Alberti, desfășurată anul acesta între 6-12 aprilie pe distanța de 540 mile marine, este cursa clasică din Italia, un mix perfect de navigație în larg și costieră, destinată clasei Mini 6.5, cu echipaj double-handed.

Docurile s-au aglomerat la Porticciolo Duca degli Abruzzi pentru începutul celei de-a 64-a ediții a Cupei Alberti și, totodată a celei de-a 13-a ediții a Marelui Premiu al Italiei de la Clasa Mini 6.50, sub conducerea Yacht Club Italiano (YCI).

Fondat la Genova în 1879, YCI este cel mai vechi club de navigație din Marea Mediterană. Cu sediul central în Marina Duca degli Abruzzi, acest club a avut întotdeauna ca obiectiv răspândirea yachting-ului și organizarea de regate. Săptămâna Rolex Capri Sailing, Rolex Giraglia, Seria Cupa Mondiala și Campionatul Mondial 2.4, sunt doar câteva dintre regatele internaționale organizate de YCI. Cupa Carlo Negri, SIAD Trophy Bombola d’Oro, Millevele și multe alte evenimente disting prezentul și viitorul YCI, mereu gata să încerce noi provocări.

După un start de la Genova, concurenții au navigat spre Corsica, au trecut prin dificila strâmtoare Bonifacio, apoi au traversat Marea Tireniană spre Giannutri și, în cele din urmă, au urcat din nou spre Genova baletând printre insidioasele insule ale arhipelagului toscan.

 

 

Organizatorul ediției 2019, Yacht Club Italiano https://www.yachtclubitaliano.it/  a aliniat la startul competiției 26 de ambarcațiuni, dintre care 16 bărci de producție și 10 la categoria prototip.

 

Skipperul Dorel Nacou – membru al Clubului Nautic Român și coechipierul său Jonathan Chodkiewiez, au intrat în cursă cu prototipul NJORD – 958.

În prima noapte de navigație condițiile meteorologice au fost bune, cu vânturi susținute dinspre sud-vest, iar prognoza anunța întăriri ale vântului pe Corsica și o rotație treptat atenuată dinspre Vest – Nord-Vest. Luni 8 aprilie, era de așteptat o nouă rotație a vântului din sud-est, ceea ce ar fi trebuit să favorizeze partea finală a regatei și, implicit o lungă planare spre Genova.

Cursa a fost caracterizată de un mare entuziasm printre participanții la această aventură clasică. Sezonul meteorologic cu potențial dificil a reprezentat totuși un detaliu nesemnificativ pentru skipperii care doreau să se testeze pe ei înșiși și bărcile, în proiecția marilor curse transoceanice.

Departe de a fi doar o plimbare pe lac, cinci dintre ambarcațiuni au abandonat cursa, dintre care trei de la categoria prototip.

 

 

După ce pe 9 aprilie, în jurul prânzului trackerul evidenția echipajul NJORD 958 ca fiind la conducerea cursei, finalul acesteia i-a asigurat locul II pe podium la categoria prototip, colegului și compatriotului nostru, skipperul Dorel Nacou și coechipierului său Jonathan Chodkiewiez, concurând într-o companie selectă alături de Keni Piperol (locul IV MiniTransat 2017), aflat la comanda ambarcațiunii CARAIBES COURSE LARGE – 956.

 

 

Ecartul înregistrat de echipajul NJORD – 958 după cinci zile de confruntare, a fost de numai 39 de minute.

 

Clasamentul final al cursei este disponibil accesând acest link http://gpimini650.classemini.it/ordine-arrivo/

 

Foto: Dorel NACOU, ©Benedetta Pitscheider/Slam

Drepturi de difuzare rezervate: Clubul Nautic Român©

Lasă un răspuns

Adresa ta de email nu va fi publicată. Câmpurile obligatorii sunt marcate cu *

Acest site folosește Akismet pentru a reduce spamul. Află cum sunt procesate datele comentariilor tale.