CUPA EUROPEANĂ A CLASEI LASER 2015 – ETAPA ROMÂNIA

Prof. Octavian ŢACU ● Etapa românească a Europa Cup, a doua ediţie organizată de “Asociaţia română a clasei laser” (Romanian Laser Class Association) a avut ca loc de desfăşurare lacul Sutghiol, zona de nord. Scoica Land a fost gazda competiţiei la fel ca anul trecut. Animatorul şi organizatorul principal, la fel că în 2014 a fost inginerul Zitti căruia îi adresez pe această cale felicitări pentru efortul pecuniar şi organizatoric, subsemnatul ştiind ce înseamnă o astfel de competiţie până la cele mai mici detalii. Preşedintele comitetului de cursă, Robert Băraru a condus regatele în mod autoritar şi corect. Voi insera primii trei clasaţi la fiecare categorie competiţională, urmând a face şi alte comentarii.

11102878_10153297526471060_1679662611371464799_n

Laser 4,7 – Locul 1• Radu Zitti  Clubul Electrica Bucureşti/ 11 puncte (a răsplătit eforturile tatălui său);

Locul 2 • Kosor Ivona Clubul AJK Belgrad /14 puncte;

Locul 3 • Banjac Nikola Clubul JK Geomaz 15 puncte (un total de 9 concurenţi, băieţi şi fete).

 

Laser Radial – Locul 1• Knezevic Maja Clubul Ajk Belgrad/ 9 puncte;

Locul 2• Bolat Tarkan Clubul YCRR/ 16puncte;

Locul 3• Petcu Adrian Clubul Electrica Constanţa/ 19puncte (de remarcat prezenţa pepodium a lui Tarkan Bolat, fratele lui Ebru Bolat şi revenirea la yachtingul competiţional, după 20 de ani, a lui Adrian Petcu),  în total10 concurenţi.

 

10441286_889450534427139_226089166770533155_n

Laser Standard – Locul 1• Stanisic Dany Clubul AJK Belgrad/ 6puncte;

Locul 2• Atanas Zlatko Clubul OMK Nessebar 2000/ 15puncte;

Locul 3• Olteanu Florin Clubul Sportul Studenţesc – Bucureşti/ 21puncte (6 concurenţi).

 

11010972_1589938631292880_736248991508577184_nNumărul de participanți ai ediţiei de anul acesta a fost la jumătate faţă de anul trecut.  De ce a scăzut numeric participarea competitorilor din străinătate? Explicaţia o ştiam şi a fost confirmată de antrenorii veliştilor sârbi: starea deplorabilă a reţelei rutiere din România, la modul general, încoronată, evident, de segmentul Mamaia Nord – Scoica Land. Câtă nemernicie şi dispreţ să existe în administratorii acestei căi rutiere DC 86, oricum s-or numi şi cine ar fi ei, ca să nu finalizeze câţiva kilometri de drum în aproape un an de la începerea lucrărilor de modernizare şi extindere ?

Prima zi propriu-zisă de concurs a fost marcată de un vânt din NV cu uşoare rotiri care au creat avantaje celor atenţi la reperele de pe mal şi au intuit cum să navige cu bordul favorabil. Ziua a două a fost cu vânt tare, rafale de peste 22 knts. Comitetul de cursă a făcut foarte bine dând startul într-o singură regată. A fost deliciul celor abili pe vânt tare. Ziua a treia a definitivat clasamentele.Vânt bun de yachting pentru toată lumea. Salut clasarea lui Florin Olteanu pe locul 3 la clasa standard. Florin Olteanu este un mare promotor de yachting care i-a adus la bărcile cu pânze pe alţi doi competitori: Adrian Petcu şi Dan Stroie. La rândul lor, fiecare şi-a cumpărat barcă şi greement nou, efort de cel puţin 7000 de euro.

Una peste alta, dintr-o simplă privire a podiumului se poate vedea că sârbii au dominat această etapă din România a competiţiei continentale la Clasa Laser. Pentru velistii români, următoarea competiţie majoră este “Regatta Port Burgas” care începe pe 29 aprilie.

Lasă un răspuns

Adresa ta de email nu va fi publicată. Câmpurile obligatorii sunt marcate cu *

Acest sit folosește Akismet pentru a reduce spamul. Află cum sunt procesate datele comentariilor tale.