A treia etapă organizată în România a Cupei Europene la Clasa Laser

Prof. Octavian ŢACU ●

Ajunsă la a treia ediţie anuală în România, competiţia europeană a Clasei Laser Europa Cup (cu categoriile specifice Laser 4.7, Laser Radial şi Laser Standard), a fost găzduită de Portul Belona (Marina Eforie), din Staţiunea Eforie Nord, în perioada 24 şi 26 iunie.

Asociaţia Europeană a Clasei Laser (Eurilca) a proiectat această competiţie foarte judicios şi logic. Astfel, pe parcursul unui an calendaristic se organizează etape ale acestei competiţii în diferite ţări: Germania (Warnemunde) 2-4 iulie, Polonia (Dziwinow) 10-12 iulie, Grecia (Alexandropolis 27-31 iulie), Serbia (Danji Milanovac) 19-21 august, Monaco 2-4 decembrie, acestea fiind etapele ce se vor defasura în continuare.

Romanian Laser Class Association

Competiţia anuală începe din luna ianuarie. Eurilca trimite arbitri şi judecători la fiecare etapă. Faptul că România a avut şi are o prestaţie serioasă prin Romanian Laser Class Asociation a făcut ca forul european să menţină în calendarul continental etapa anuală, programată a se desfăşura la Eforie, de la 24 la 26 iunie. Forma de desfăşurare pe diferite zone geografice dă posibilitatea competitorilor să participe la regate fără a traversa Europa în lung şi în lat cu cheltuieli mari. Şi în 2016, cu bunăvoinţa lui „Neptun” a fost o vreme excepţională de yachting la Eforie Nord. Vântul predominant Nord, Nord-Est până forţa la 13501657_1761997614086980_2673218141942806888_n3 Bft, şi rotiri discrete, cu valuri nu foarte mari. În rada Portului Belona comitetul de cursă a pus în mod raţional balizele traseelor în toate zilele de concurs, nu foarte departe de marina gazdă.

Comitetul de cursa a dat startul de la bordul unui velier mare, cu pavilioane vizibile, iar numărul de concurenţi, max 10 pentru fiecare sub clasa a făcut facilă observarea liniei de start cu posibile „starturi furate” (starturi premature).

Secretariatul a fost amenajat pe partea estică a marinei, în containere cu aer condiţionat şi tot instrumentarul logistic necesar. Au fost şi câteva proteste, judecate conform regulamentului şi Instrucţiunilor de Cursă. Dar să vedem un pic participarea. La Clasa Laser 4.7 sau înscris 9 concurenţi (Estonia- 2, Serbia- 3, Moldova- 2, România- 2). Clasa Laser Radial a avut pe tabloul competiţiei 10 concurenţi (România- 6, Serbia -2, Moldova -2) şiClasa Laser Standard 9 concurenţi (Bulgaria -1, Serbia- 2, România -6). În total, pentru 2016 cluburile româneşti au înscris la Cupa Europi la Laser, 15 sportivi. Salut pe această cale prezenţa lui Matei Avram (Mateo) de la Electrica Constanţa, un yachtaman perseverent şi bun competitor şi de asemenea a bulgarului Atanas Zlatko, dela OMK Nessebar, care a concurat la începutul lunii iunie, tot la Eforie, şi la „Cupa Dobrogei 2016”. Prietenul meu Florin Olteanu, cu statura de finist, a avut destul vânt şi pentru el.

13558853_794364723997617_6470311594726463000_o13568762_794364717330951_478167553754363085_o

 

 

 

 

 

Podiumul de premiere a fost ocupat şi de Roşca Maximilian (Sp.Studenţesc Bucureşti) Răzvan Pâslaru şi Radu Zitti (Electrică Bucureşti),yachtmani serioşi şi perseverenţi. Eu cred că dacă aceeaşi echipa va conduce asociaţia naţională a Clasei Laser vom avea fericirea ca România să găzduiască şi etapa de anul viitor. Spun că echipa actuală a găsit prin eforturi mari sponsori pentru a putea derula competiţia.

13490854_794364783997611_2975087001441527429_o

Programul de divertisment a fost exotic şi a animat serile din Portul Belona.

Laureaţi sunt următorii:

  • Laser 4,7 1 – Luur Keith (Jahkt Klubi Est) 5 p, 2 -Aasov Melvin (Tallina Yacht Club) 12 p, 3 -Roşca Maximilian (Sportul Studenţesc Bucureşti ) 13 p.
  • Laser Radial 1- Răzvan Pâslaru (Electrica Bucureşti) 6 p,  2 – Matei Avram (Electrica Constanţa) 12 p, 3 – Kosor Ivona (AJK Beograd) 14 p.
  • Laser Standard 1-Radu Andrei Zitti(Electrica Bucureşti) 5 p, 2 – Atanas Zlatko (OMK Nessebar) 10 p, 3 Florin Olteanu(Sportul Studeneţesc Bucureşti) 15 p.

13502943_794364720664284_8366512372100447644_o

Trebuie spus că Laser este o clasă de bărci cu vele foarte răspândită în lume, datorită costurilor rezonabile de achiziţie şi a transportului facil.

2 comentarii la „A treia etapă organizată în România a Cupei Europene la Clasa Laser

  • 30 iunie 2016 la 14:47
    Permalink

    Cand a fost Prima Etapa si unde, cand a fost a doua etapa si unde? Care este etapa urmtaoare si unde? Si…. DECE?

    Răspunde
    • 10 iulie 2016 la 14:58
      Permalink

      Draga Emilian,

      Crezi ca cineva dintre structurile fry stie ceva?

      Răspunde

Lasă un răspuns

Adresa ta de email nu va fi publicată. Câmpurile obligatorii sunt marcate cu *

Acest site folosește Akismet pentru a reduce spamul. Află cum sunt procesate datele comentariilor tale.